CATALÀ 2n E CURS 2019-20

El correu del bloc catacunit@gmail.com



ACTIVITATS PER ALS PROPERS 15 DIES
2n ESO E

LIBRE BAULA VOLUM 2: cal llegir el text i fer les activitats de les competències bàsiques que es troben al final de la Unitat 4 i la Unitat 5.

La bona notícia!→ no cal copiar els enunciats. PERÒ CAL ESCRIURE LES RESPOSTES I NO NOMÉS: a, b, c, d.

La mala notícia!→ de cada text heu d'anotar 10 formes verbals diferents i dir de quin temps/forma verbal es tracta.


ATENCIÓ!

1. Com es lliuren aquests deures? Els feu als apunts i després m'envieu les fotos que calguin, ben fetes, totes en un únic correu a catacunit@gmail.com


2. Quan? La data límit és el 29 DE MARÇ

TAMBÉ PODEU FER EL MICRORELAT
 DE SANT JORDI!


FIXEU-VOS MOLT BÉ EN L'ACCENTUACIÓ!

TAMBÉ EN ELS ACCENTS DIACRÍTICS!

Vegeu aquest vídeo:

cliqueu la imatge








DOSSIER 2n ESO E: APUNTS I ACTIVITATS
Nois i noies de 2n d'ESO E... ATENCIÓ!!!

BENVINGUTS AL CURS 2019-20!!!!


En aquesta pàgina trobareu l'índex amb els continguts que heu de tenir en el dossier de cada unitat. 

Podeu anar avançant matèria si voleu, o bé, si heu estat malalts, us podeu posar al dia perquè trobareu tot el que anem fent, amb les pàgines i exercicis indicats. 


LLIBRE DE TEXT: Editorial Baula ESO 2

En aquest moment estem fent la UNITAT 2 , VOLUM 1.
Porteu el llibre perquè no podreu seure amb un company per treballar.


CADA DIA DE CLASSE HEU DE PORTAR EL LLIBRE!
Fixeu-vos molt bé que sigui el volum correcte, n'hi ha tres!





CADA DIA HEU DE PORTAR LA LLIBRETA O EL DOSSIER EXCLUSIU PER A CATALÀ!

QUAN COMENCEM UN TEMA O UNITAT CAL COPIAR L'ÍNDEX PER SABER TOT EL QUE FAREM


UNITAT 3: VOLUM 1 / LECTURA
ORTOGRAFIA
XÈNIA TENS UN WHATSAPP

(GENER 2020)

                           ÍNDEX
1. Les vocals àtones O/U, A/E.  Copiar i estudiar quadres pàg. 80, pàg. 81, pàg.82. Activitats 1, 2, 3, 4, 5, 8 (pàg. 83)
2. Els pronoms forts, copiar i estudiar quadre pàg. 86. Els pronoms febles, copiar i estudiar quadre pàg. 88. Activitats 2, 3 (pàg 89). 
3.  La descripció d'una persona. Copiar i estudiar quadre pàg. 94. Activitat 8, (pàg. 95). 
4. Lectura obligatòria, Xènia tens un whatsapp.
Treball→  ha de tenir els apartats següents:
1. Fitxa de lectura (títol, breu biografia autora, editorial, any d'edició, sinopsi argument).
2. Resums per capítols.
3. Descripció física i psicològica dels personatges principals.
4. Vocabulari (15-20 paraules)
5. 10 còpies de fragments significatius (6-8 línies).
6.  Accentuació: explicar 7 paraules agudes, 7 paraules planes i 7 paraules esdrúixoles.
8. Posada en comú i opinió personal.

5. Correccions d'exàmens, dictats, frases per corregir (la frase maleïda), altres.


UNITAT 2: VOLUM 1
L'ACCENTUACIÓ.

(NOVEMBRE 2019)

                           ÍNDEX
1. La separació sil·làbica: hiats i diftongs. Fotocòpia i activitat 1.
2. L'accentuació. Les paraules agudes, planes i esdrúixoles. Copiar les normes (pàg. 49). Activitats 1, 2, 3, (pàg 51). L'accent diacrític. Fotocòpia i activitats 1 i 2.
3. Els barbarismes i els manlleus, pàgs. 52-53.  Activitats 1, 2,3 (pàg. 53). 
4. El sintagma verbal predicat: tipus de verbs, l'atribut, el comlement directe (CD), el complement indirecte (CI) i els complements circumstancials. Pàgs 54, 55, 56.  Activitats 4, 6  9 (pàg. 57).

5. Els tòpics literaris 64, 65, 66. Activitats 3, 9 pàg. 67.
7. Treballem les competències, llegir pàgs. 68-69. Activitats pàgs. 70-71. 

8. Correccions d'exàmens, dictats, frases per corregir (la frase maleïda), altres.

UNITAT 1: VOLUM 1
ENVOLTATS D'ÉSSERS ANÒMALS.

(SETEMBRE-OCTUBRE 2019)

                           ÍNDEX
1. Lectura pàgs. 12-14. Activitats 1, 2, 3, 4, 5, 6,7,8, (pàg 15).
2. Les regles de puntuació, pàgs. 16-17, llegir i consultar per fer les activitats. Activitats 1, 2, 3, 4, 5, 6,7,8, 10 (pàg 19).
3. El sentit literal i el sentit figurat, pàgs. 20-21. Escriure la definició de cada apartat amb exemples. Activitats 1, 2 (pàg. 21). Activitat grupal: buscar dos frases fetes i fer una foto que representi el sentit literal o figurat.
4. El sintagma nominal subjecte: elements i estructura, pàg. 24. Activitats 1 (oral), 3, 4, 6, 9 (pàgs. 25-26).

5. El present de subjuntiu, pàg. 27. Activitats pàg. 125. Fitxa verb cantar, cal saber els temps verbals del Mode indicatiu. 
6. La comunicació oral, pàgs. 28-31 (CLASSE ORAL SETMANAL). Cal saber els principals tipus de textos orals.
7. Poesia:
a) Definició de poesia visual. Activitat 2 i 7 pàg. 35. Activitat grupal: inventar un poema visual.
b) Les figures retòriques. Definicions i saber detectar-les en la lectura d'uns poemes.
8. Treballem les competències, llegir pàgs. 36-37. Activitats pàgs. 38-39. 

9. Correccions d'exàmens, frases per corregir (la frase maleïda), altres.







CURS 2018-19


UNITAT 3: La literatura. Una novel·la: Enigma a internet.

(GENER-FEBRER 2019)

                           ÍNDEX


1. La literatura i els gèneres literaris. Teoria i fotocòpia Poesia, Narrativa, Teatre. (cal aprendre les definicions).
2. Els connectors de TEMPS. Escrivim una narració. Fotocòpia.

3. L'accentuació: paraules agudes, planes i esdrúixoles. Apunts i fotocòpia amb exercicis.



4. Enigma a internet: activitats del llibre de lectura.


5. Dictats, correccions d'exàmens, frases per corregir. 

6. Altres.

UNITAT 2: Els gegants són tots malvats

(NOVEMBRE 2018)

                           ÍNDEX

0. La Sophie i els gegants, pàgs. 44-46.
 Activitats pàg. 47: 1, 2, 3, 4, 7, 9.

1. Els signes de puntuació (II)
 pàgs. 48-49.
 Activitats pàg. 50-51: 1, 3 (a,b,c,d), 5, 11.

2. L'estructura de la paraula: lexema i morfemes. 

Pàg. 52-53. Activitats pàg. 53:1, 2, 3, 5, 6.

3. El sintagma nominal i el sintagma verbal, pàg.55.

 Activitats pàg. 57: 3.

4. El verb (I): les tres conjugacions. El present, el pretèrit imperfet, el pretèrit perfet i el passat perifràstic.
 Apunts i activitats a classe.

5. Dictats, correccions d'exàmens, frases per corregir. Altres.

6. Treballem les competències, pàgs. 68-69.






Activitats pàg. 70-71.
4. Literatura: la narrativa pàgs.60-61.Definició de narrativa (4.1). Quadre elements text narratiu (4.2). La descripció i el diàleg (4.4) Activitats pàg. 63: 3, 4, 10.

UNITAT  1: Hi ha pirates i pirates (SETEMBRE-OCTUBRE 2018)

ÍNDEX


0. Lectura pàgs. 12-14. Activitats pàg. 15: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.

1. Els signes de puntuació. Pàg. 16 (quadre coma),
 pàg. 17 (quadre punt), pàg. 18 (quadre dos punts i punts suspensius). Activitat pàg. 18: 1 (a-e). Activitat pàg. 19: 5, 6, 7, 8.

2. L'abecedari, pàgs. 20-21. Quadre abecedari, quadre ç,

dos quadres dígrafs. Activitats de la pàg. 21: 1, 2, 3, 4, 5, 7.

3. Els tipus de paraules o categories gramaticals, 

quadre pàg. 22. Activitats pàg. 24: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10, 12, 13, 16.

4. La comunicació: quadre pàg. 28. Diferència Llenguatge Verbal i Llenguatge No Verbal: quadres pàg. 29. Llegir text "Símbols".

-Els senyals de trànsit, pàg.30 (dibuixar exemples).

 Activitats pàg. 31: 1, 2, 3, 4, 6, 9.

5. Què és la literatura? Quins són els gèneres literaris? Activitats pàg. 34: 2, 5, escriure un poema.

6. Dictats i frases per corregir. Fitxes d'ortografia.

7. Correcció d'exàmens.

8. Altres.




ACCENTUACIÓ: activitats
3.1 PARAULES AGUDES:
Separa les síl·labes, subratlla la síl·laba tònica i explica l’accentuació de cada paraula, és a dir, si porta accent, o no, tal com hem fet a classe. Totes aquestes paraules són AGUDES:

activitat, canço, cançons, anire, cargol, frances, aniran.


3.2.  PARAULES PLANES:
Separa les síl·labes, subratlla la síl·laba tònica i explica l’accentuació de cada paraula, és a dir, si porta accent, o no, tal com hem fet a classe. Totes aquestes paraules són PLANES:

plana, index, examen, tenia, cantava, mobil, cantavem.


3.3 PARAULES ESDRÚIXOLES:

Separa les síl·labes, subratlla la síl·laba tònica i explica l’accentuació de cada paraula, és a dir, si porta accent, o no, tal com hem fet a classe. Totes aquestes paraules són ESDRÚIXOLES. Digues quan una esdrúixola és fàcil o difícil:

musica, formula, matematiques, unica, ambulancia, memoria.



ESCRIU LES TERMINACIONS COM A MÍNIM UNA VEGADA EN CADA APARTAT. ÀNIMS!!!!!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada