El correu del bloc catacunit@gmail.com
2n ESO E
LIBRE BAULA VOLUM 2: cal llegir el text i fer les activitats de les competències bàsiques que es troben al final de la Unitat 4 i la Unitat 5.
La bona notícia!→ no cal copiar els enunciats. PERÒ CAL ESCRIURE LES RESPOSTES I NO NOMÉS: a, b, c, d.
La mala notícia!→ de cada text heu d'anotar 10 formes verbals diferents i dir de quin temps/forma verbal es tracta.
ATENCIÓ!
1. Com es lliuren aquests deures? Els feu als apunts i després m'envieu les fotos que calguin, ben fetes, totes en un únic correu a catacunit@gmail.com
2. Quan? La data límit és el 29 DE MARÇ
TAMBÉ PODEU FER EL MICRORELAT
DE SANT JORDI!
FIXEU-VOS MOLT BÉ EN L'ACCENTUACIÓ!
TAMBÉ EN ELS ACCENTS DIACRÍTICS!
Vegeu aquest vídeo:
cliqueu la imatge
DOSSIER 2n ESO E: APUNTS I ACTIVITATS
BENVINGUTS AL CURS 2019-20!!!!
En aquesta pàgina trobareu l'índex amb els continguts que heu de tenir en el dossier de cada unitat.
Podeu anar avançant matèria si voleu, o bé, si heu estat malalts, us podeu posar al dia perquè trobareu tot el que anem fent, amb les pàgines i exercicis indicats.
LLIBRE DE TEXT: Editorial Baula ESO 2
En aquest moment estem fent la UNITAT 2 , VOLUM 1.
Porteu el llibre perquè no podreu seure amb un company per treballar.
CADA DIA DE CLASSE HEU DE PORTAR EL LLIBRE!
Fixeu-vos molt bé que sigui el volum correcte, n'hi ha tres!
CADA DIA HEU DE PORTAR LA LLIBRETA O EL DOSSIER EXCLUSIU PER A CATALÀ!
QUAN COMENCEM UN TEMA O UNITAT CAL COPIAR L'ÍNDEX PER SABER TOT EL QUE FAREM
UNITAT 3: VOLUM 1 / LECTURA
ORTOGRAFIA
XÈNIA TENS UN WHATSAPP
XÈNIA TENS UN WHATSAPP
(GENER 2020)
ÍNDEX
1. Les vocals àtones O/U, A/E. Copiar i estudiar quadres pàg. 80, pàg. 81, pàg.82. Activitats 1, 2, 3, 4, 5, 8 (pàg. 83)
2. Els pronoms forts, copiar i estudiar quadre pàg. 86. Els pronoms febles, copiar i estudiar quadre pàg. 88. Activitats 2, 3 (pàg 89).
3. La descripció d'una persona. Copiar i estudiar quadre pàg. 94. Activitat 8, (pàg. 95).
4. Lectura obligatòria, Xènia tens un whatsapp.
Treball→ ha de tenir els apartats següents:
1. Fitxa de lectura (títol, breu biografia autora, editorial, any d'edició, sinopsi argument).
2. Resums per capítols.
3. Descripció física i psicològica dels personatges principals.
4. Vocabulari (15-20 paraules)
5. 10 còpies de fragments significatius (6-8 línies).
6. Accentuació: explicar 7 paraules agudes, 7 paraules planes i 7 paraules esdrúixoles.
8. Posada en comú i opinió personal.
Treball→ ha de tenir els apartats següents:
1. Fitxa de lectura (títol, breu biografia autora, editorial, any d'edició, sinopsi argument).
2. Resums per capítols.
3. Descripció física i psicològica dels personatges principals.
4. Vocabulari (15-20 paraules)
5. 10 còpies de fragments significatius (6-8 línies).
6. Accentuació: explicar 7 paraules agudes, 7 paraules planes i 7 paraules esdrúixoles.
8. Posada en comú i opinió personal.
5. Correccions d'exàmens, dictats, frases per corregir (la frase maleïda), altres.
UNITAT 2: VOLUM 1
L'ACCENTUACIÓ.
(NOVEMBRE 2019)
ÍNDEX
1. La separació sil·làbica: hiats i diftongs. Fotocòpia i activitat 1.
2. L'accentuació. Les paraules agudes, planes i esdrúixoles. Copiar les normes (pàg. 49). Activitats 1, 2, 3, (pàg 51). L'accent diacrític. Fotocòpia i activitats 1 i 2.
3. Els barbarismes i els manlleus, pàgs. 52-53. Activitats 1, 2,3 (pàg. 53).
4. El sintagma verbal predicat: tipus de verbs, l'atribut, el comlement directe (CD), el complement indirecte (CI) i els complements circumstancials. Pàgs 54, 55, 56. Activitats 4, 6 9 (pàg. 57).
5. Els tòpics literaris 64, 65, 66. Activitats 3, 9 pàg. 67.
7. Treballem les competències, llegir pàgs. 68-69. Activitats pàgs. 70-71.
8. Correccions d'exàmens, dictats, frases per corregir (la frase maleïda), altres.
UNITAT 1: VOLUM 1
ENVOLTATS D'ÉSSERS ANÒMALS.
(SETEMBRE-OCTUBRE 2019)
ÍNDEX
1. Lectura pàgs. 12-14. Activitats 1, 2, 3, 4, 5, 6,7,8, (pàg 15).
2. Les regles de puntuació, pàgs. 16-17, llegir i consultar per fer les activitats. Activitats 1, 2, 3, 4, 5, 6,7,8, 10 (pàg 19).
3. El sentit literal i el sentit figurat, pàgs. 20-21. Escriure la definició de cada apartat amb exemples. Activitats 1, 2 (pàg. 21). Activitat grupal: buscar dos frases fetes i fer una foto que representi el sentit literal o figurat.
4. El sintagma nominal subjecte: elements i estructura, pàg. 24. Activitats 1 (oral), 3, 4, 6, 9 (pàgs. 25-26).
5. El present de subjuntiu, pàg. 27. Activitats pàg. 125. Fitxa verb cantar, cal saber els temps verbals del Mode indicatiu.
6. La comunicació oral, pàgs. 28-31 (CLASSE ORAL SETMANAL). Cal saber els principals tipus de textos orals.
6. La comunicació oral, pàgs. 28-31 (CLASSE ORAL SETMANAL). Cal saber els principals tipus de textos orals.
7. Poesia:
a) Definició de poesia visual. Activitat 2 i 7 pàg. 35. Activitat grupal: inventar un poema visual.
b) Les figures retòriques. Definicions i saber detectar-les en la lectura d'uns poemes.
8. Treballem les competències, llegir pàgs. 36-37. Activitats pàgs. 38-39.
9. Correccions d'exàmens, frases per corregir (la frase maleïda), altres.
CURS 2018-19
UNITAT 3: La literatura. Una novel·la: Enigma a internet.
(GENER-FEBRER 2019)
ÍNDEX
1. La literatura i els gèneres literaris. Teoria i fotocòpia Poesia, Narrativa, Teatre. (cal aprendre les definicions).
2. Els connectors de TEMPS. Escrivim una narració. Fotocòpia.
3. L'accentuació: paraules agudes, planes i esdrúixoles. Apunts i fotocòpia amb exercicis.
4. Enigma a internet: activitats del llibre de lectura.
5. Dictats, correccions d'exàmens, frases per corregir.
6. Altres.
5. Dictats, correccions d'exàmens, frases per corregir.
6. Altres.
UNITAT 2: Els gegants són tots malvats
(NOVEMBRE 2018)
ÍNDEX
0. La Sophie i els gegants, pàgs. 44-46.
Activitats pàg. 47: 1, 2, 3, 4, 7, 9.
Activitats pàg. 47: 1, 2, 3, 4, 7, 9.
1. Els signes de puntuació (II) pàgs. 48-49.
Activitats pàg. 50-51: 1, 3 (a,b,c,d), 5, 11.
2. L'estructura de la paraula: lexema i morfemes.
Pàg. 52-53. Activitats pàg. 53:1, 2, 3, 5, 6.
3. El sintagma nominal i el sintagma verbal, pàg.55.
Activitats pàg. 57: 3.
4. El verb (I): les tres conjugacions. El present, el pretèrit imperfet, el pretèrit perfet i el passat perifràstic.
Apunts i activitats a classe.
5. Dictats, correccions d'exàmens, frases per corregir. Altres.
6. Treballem les competències, pàgs. 68-69.
Activitats pàg. 70-71.
Apunts i activitats a classe.
5. Dictats, correccions d'exàmens, frases per corregir. Altres.
6. Treballem les competències, pàgs. 68-69.
Activitats pàg. 70-71.
4. Literatura: la narrativa pàgs.60-61.Definició de narrativa (4.1). Quadre elements text narratiu (4.2). La descripció i el diàleg (4.4) Activitats pàg. 63: 3, 4, 10.
UNITAT 1: Hi ha pirates i pirates (SETEMBRE-OCTUBRE 2018)
ÍNDEX
0. Lectura pàgs. 12-14. Activitats pàg. 15: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.
1. Els signes de puntuació. Pàg. 16 (quadre coma), pàg. 17 (quadre punt), pàg. 18 (quadre dos punts i punts suspensius). Activitat pàg. 18: 1 (a-e). Activitat pàg. 19: 5, 6, 7, 8.
2. L'abecedari, pàgs. 20-21. Quadre abecedari, quadre ç,
dos quadres dígrafs. Activitats de la pàg. 21: 1, 2, 3, 4, 5, 7.
3. Els tipus de paraules o categories gramaticals,
quadre pàg. 22. Activitats pàg. 24: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10, 12, 13, 16.
4. La comunicació: quadre pàg. 28. Diferència Llenguatge Verbal i Llenguatge No Verbal: quadres pàg. 29. Llegir text "Símbols".
-Els senyals de trànsit, pàg.30 (dibuixar exemples).
Activitats pàg. 31: 1, 2, 3, 4, 6, 9.
5. Què és la literatura? Quins són els gèneres literaris? Activitats pàg. 34: 2, 5, escriure un poema.
6. Dictats i frases per corregir. Fitxes d'ortografia.
7. Correcció d'exàmens.
8. Altres.
ACCENTUACIÓ: activitats
3.1 PARAULES AGUDES:
Separa les síl·labes, subratlla la síl·laba tònica i explica l’accentuació de cada paraula, és a dir, si porta accent, o no, tal com hem fet a classe. Totes aquestes paraules són AGUDES:
activitat, canço, cançons, anire, cargol, frances, aniran.
3.2. PARAULES PLANES:
Separa les síl·labes, subratlla la síl·laba tònica i explica l’accentuació de cada paraula, és a dir, si porta accent, o no, tal com hem fet a classe. Totes aquestes paraules són PLANES:
plana, index, examen, tenia, cantava, mobil, cantavem.
3.3 PARAULES ESDRÚIXOLES:
Separa les síl·labes, subratlla la síl·laba tònica i explica l’accentuació de cada paraula, és a dir, si porta accent, o no, tal com hem fet a classe. Totes aquestes paraules són ESDRÚIXOLES. Digues quan una esdrúixola és fàcil o difícil:
musica, formula, matematiques, unica, ambulancia, memoria.
ESCRIU LES TERMINACIONS COM A MÍNIM UNA VEGADA EN CADA APARTAT. ÀNIMS!!!!!
3.3 PARAULES ESDRÚIXOLES:
Separa les síl·labes, subratlla la síl·laba tònica i explica l’accentuació de cada paraula, és a dir, si porta accent, o no, tal com hem fet a classe. Totes aquestes paraules són ESDRÚIXOLES. Digues quan una esdrúixola és fàcil o difícil:
musica, formula, matematiques, unica, ambulancia, memoria.
ESCRIU LES TERMINACIONS COM A MÍNIM UNA VEGADA EN CADA APARTAT. ÀNIMS!!!!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada