
El correu del bloc catacunit@gmail.com
INTENTEM NO PERDRE EL RITME!
ACTUALITZAT 23 de març
A) PROVES PAU setembre 2019: Feu les activitats de comprensió (fins 1.4) i l'exercici d'expressió escrita 2.1, de les opcions A i B.
LINK CANAL UNIVERSITATS
ELS QUI NO ANEU A LA SELE TAMBÉ PERQUÈ SORTIRÀ ALS EXÀMENS!
No copieu les correccions! Primer mesureu el que sabeu!
B) GUIA DE LECTURA DE MIRALL TRENCAT: consulteu aquest link. A l'examen només entra la primera part, unes 100 pàgines, però hi ha molts personatges i amb la guia serà més fàcil no perdre el fil.
APUNTEU QUATRE COSES DEL QUE PASSA A CADA CAPÍTOL O US FAREU UN EMBOLIC DE CAL DÉU!
A l'examen de lectura també entrarà:
1. Tot el que s'explica a la guia de lectura, a més dels apunts bàsics de la vida i l'obra de Mercè Rodoreda que aviat penjaré.
2. Activitats de comprensió lectora. Atenció: fins a la pregunta 12 es pot respondre amb tres o quatre frases com a molt. En segon lloc hi ha qüestions V/F, i finalment les preguntes de la sele, 50 paraules màxim.
ACTIVITATS DE COMPRENSIÓ LECTORA
ÀNIMS I ENDAVANT!
A tothom li afegeixo el 0.5 de les faltes... quan ens tornarem a veure ja em donareu els fulls de correcció.
FULL CORRECCIÓ DE FALTES
2n TRIMESTRE curs 2019-20
EXAMEN FEBRER
1. ESCOLLIR CORRECTE / INCORRECTE, apartat 3.2 Proves Pau.
- LLIBRE PÀG. 147
- FOTOCÒPIES TEORIA
- FOTOCÒPIES EXERCICIS PROVES PAU.
2. FONÈTICA CONSONÀNTICA.
2.1 INTRODUCCIÓ.
- FOTOCÒPIES
a) quadre fonètic (punt d'articulació/mode d'articulació). b) grafies i sons.
c) sons sonors i sons sords.
2.2 SONORITZACIÓ I ENSORDIMENT (PÀG. 163).
2.3 ASSIMILACIÓ DEL PUNT D'ARTICULACIÓ.
2.4 EMMUDIMENT I SENSIBILITZACIÓ (PÀGS 143-144).
- EXERCICIS PROVES PAU
3. BREU HISTÒRIA DE LA LLENGUA.
-TEORIA LLIBRE PÀGS. 94, 95, 96, 97,114,115,116,117,135,136,137.
- ACTIVITAT FOTOCÒPIES
- POMPEU FABRA I LA NORMATIVITZACIÓ DEL CATALÀ: pàgs. 137 (darrer paràgraf) i 154-156.
EXAMEN DESEMBRE
Els verbs irregulars i les peculiaritats verbals
1. Aparició de velars (c, g) en el radical verbal:
caure: jo caic, ell caigué
-FOTOCÒPIA VERBS IRREGULARS
Activitat: conjugar dos verbs de la llista seguint el model de BEURE.
-FOTOCÒPIA PAU VERBS/ CARA NEN
2. Els verbs VOLER i PODER.
Atenció:
U al present de subjuntiu
O al Pretèrit Imperfet de subjuntiu
3. Alternança o/u, a/e al radical verbal.
Casos sortir, escopir, recollir, collir, tossir. Casos néixer, jeure, treure.
4. La dièresi en les formes verbals:
a) Els verbs incoatius (3a conjugació). Definició i casos.
b) Altres verbs (1a conjugació).
-FOTOCÒPIA TRADUIR/COPIAR
Conjugar les formes amb dièresi de REDUIR i CONDUIR
Conjugar les formes amb dièresi d' ENVIAR i ESTUDIAR
-FOTOCÒPIA DIÈRESIS I ACCENTS A LES FORMES VERBALS
-FOTOCÒPIA PAU APARTATS COMPLETA AMB LA FORMA CORRECTA/FORMES VERBALS.
1r TRIMESTRE curs 2019-20-FOTOCÒPIA PAU APARTATS COMPLETA AMB LA FORMA CORRECTA/FORMES VERBALS.
Examen novembre
5. Poesia.
5.1. Figures retòriques. (pàgs. 19, 20, 21)
Lectura poemes fotocòpies
5.2. Tòpics literaris. (pàgs. 22, 23)
exercici 3 (pàg.23).
6. La variació lingüística (pàg.24).
7. Comprensió lectora (pàgs. 26-27).
LECTURA OBLIGATÒRIA
1. TERRA BAIXA: argument, personatges, diferenciació Terra Alta- Terra Baixa, personatges que pertanyen a cada espai i per què.
2. Àngel Guimerà: vida i obra.
3. Cal entregar els resums de cada acte escrits a mà.
1a LECTURA

En aquest bloc teniu tot el text de Terra Baixa!!!!
CLIQUEU LA IMATGE
Baixeu una mica i ho trobareu!
Llegiu una mica cada dia! I feu un petit resum del que passa a cada escena i de qui són els personatges!





PREGUNTARÉ A CLASSE I POSARÉ NOTA!
examen 25 d'octubreGRUP CLASSE
→Dossier de correcció lingüística (TOT!)
→Llibre Baula:
1. El significat/llenguatge denotatiu
i el significat/llenguatge connotatiu.
(pàg. 8, exercicis pàg. 10. A l'exercici 3 cal fer una frase amb sentit denotatiu i una altra amb sentit connotatiu amb cada imatge)
2. Comprensió lectora pàg.9 i exercicis.
3. Expressió escrita i l'ús dels connectors.
(pàgs.13, 14, 15)
Fer un esquema amb els tipus de connectors, copiar 3-4 connectors d'exemple de cada apartat i escriure una única frase amb un dels connectors escollits.
4. Els registres lingüístics.
(pàgs. 17,36-37) exercici 2 (pàg.17), exercici 2 (pàg. 25).
GRUP PARTIT
→PROVA PAU (atenció verbs!)
→Verbs regulars i irregulars (fotocòpies!)
GRUP PARTIT
SEGONA PROVA: MARÇ 2019
1. FONÈTICA: tot el que hem fet i que podeu trobar en el BLOC A anterior, més:
- Exercicis de fonètica proves PAU (fotocòpia).
- Assimilació del punt d'articulació.
2. ELS DIALECTES DEL CATALÀ:
- Apunts de classe.
- Fotocòpia exemple balear i valencià.
-La neutralització.
3. PROVA PAU 2018 (FRAGMENT TERRA BAIXA)
- Reflexió lingüística.
4. VERBS.
5. CORRECCIÓ LINGÜÍSTICA.
PRIMERA PROVA: GENER 2019
CONTINGUTS:
BLOC A : FONÈTICA
1. L'aparell fonador: llibre pàg. 105. Observeu els punts d'articulació.
2. Fotocòpies: quadre dels sons consonàntics i exemples grafies, sons i exemples.
3. Teoria i exercicis del llibre:
- pàgs. 123-124 (activitats 1,2)NO
- pàgs. 143-144 (activitats 1,2)
- pàg. 163 (activitats 1,2): fenomen sonorització i ensordiment.
i... el CAPITÀ FEIXISTA TAMBÉ!
BLOC B : VERBS INCOATIUS I LA DIÈRESI EN LES FORMES VERBALS.- pàgs. 123-124 (activitats 1,2)NO
- pàgs. 143-144 (activitats 1,2)
- pàg. 163 (activitats 1,2): fenomen sonorització i ensordiment.
i... el CAPITÀ FEIXISTA TAMBÉ!
-Fotocòpies apunts i exercicis.
BLOC C :
-Tot el que hem vist de correcció lingüística.
- l'accent diacrític.
- Fotocòpia exercicis PAU.
4. Tot l'apartat B : correcció lingüística, accentuació, faltes Top Ten i correcció del 1r examen.
A
B
FOTOCÒPIES PAU I REFORÇ DE CORRECCIÓ LINGÜÍSTICA: interferències català-castellà, fitxa repàs accentuació (I), prova de correcció lingüística, faltes Top Ten.
C
RECUPERACIÓ JUNY 2018
1r i 2n TRIMESTRE
1- Entren les lectures. Cal saber explicar l'argument, els personatges principals, els passatges més significatius i el que vaig explicar dels autors. Torneu a llegir Terra Baixa i el que pugueu de la Plaça del Diamant.
2- El segon punt són els verbs.
3- Finalment cal saber explicar l'accentuació, l'apostrofació, les interferències català-castellà i la resta de faltes TOP TEN.
ÀNIMS PER ESTUDIAR!!!!
3r TRIMESTRE
10% exercici expressió escrita PAU
10% teatre Terra Baixa
PROVA DIMARTS 8 MAIG 2n BAT B,
I DIMECRES 9, 2n BAT A
CONTINGUTS:
1- FONÈTICA: exercicis similars a l'examen anterior. Repasseu la taula i la relació so/grafia. Practiqueu amb les fotocòpies i estudieu els exercicis de les dues proves PAU.
2- FUNCIONS SINTÀCTIQUES:
heu de detectar aquestes funcions fent les proves que vam comentar a principi de curs i que hem tornat a explicar (plec fotocòpies/fotocòpia quadre funcions). Haureu de detectar els tipus de complements verbals.
3- TIPUS D'ORACIONS COMPOSTES: apunts de classe i fotocòpies. 2n BAT B ho farà dilluns 7.
4- CORRECCIÓ LINGÜÍSTICA: haureu de corregir els típics errors ortogràfics i gramaticals. Heu d'estudiar:
a) el full d' interferències català-castellà (inclosa l'accentuació i l'apostrofació)
b) les faltes TOP TEN ( penjaré demà 5 maig un full amb les faltes més habituals que encara feu...)
PDF FALTES TOP TEN PENJAT
PDF FALTES TOP TEN PENJAT
c) la pàgina 147 del llibre "Construccions incorrectes"
SANT JORDI 2018
ESCRIU EL TEU MICRORELAT!
. FINS A 15 LÍNIES I QUE INCLOGUI UNA FRASE FETA
. PENSA UN BON TÍTOL!
1. ELS DIALECTES.
-Fotocòpies. Exercicis: pàg. 49 (ex. 4,5), pàg. 73 (ex.1).
2. El Modernisme. Pompeu Fabra i el procés cap a la normativització de la llengua.
-Apunts de classe.
3. Sinonímia i antonímia.
- Pàgs. 78-79. Exercicis 1, 2, 3, 6, 7, 8.
4. Els contactes vocàlics entre mots.
- Pàgs. 80-81. Exercicis 1 (a-f), 2 (a-f).
ALTRES:
a) pàgs. 98-99, text i activitats.
b) proves PAU (V/F La plaça del Diamant).
1a prova
(exercicis llibre, conjugació verbal, verbs irregulars, prova sele, conjugació verbal i dièresi, 1a part LpD, vida i obra Mercè Rodoreda, tipus de narrador)
2n BAT A: 1 DE FEBRER
2n BAT B: 31 DE GENER
2a prova
2n BAT A: 22 DE FEBRER
2n BAT B: 20 DE FEBRER
LECTURES OBLIGATÒRIES (curs 2017-18)
2a LECTURA La plaça del diamant, de Mercè Rodoreda

1. Qüestionari fet.
2. Agafeu apunts relacionats amb aquests
aspectes:
a) Rerefons històric.
b) Factors d'opressió (pes tradició cultural,
masclisme/egoisme d'en Quimet, tensions polítiques,
socials, econòmiques, altres).
c) Novel·la simbòlica: elements simbòlics.
d) Canvi de nom i identitat.
1a part Capítols 1-13: QÜESTIONARI 1
2n BAT A 18 gener 2n BAT B 15 gener
2a part Capítols 14- 24: QÜESTIONARI 2
2n BAT A 2 febrer 2n BAT B 5 febrer
3a part Capítols 25-36: QÜESTIONARI 3
2n BAT A 15 febrer 2n BAT B 13 febrer
4a part Capítols 37- 49: QÜESTIONARI 4
2n BAT A 20 febrer 2n BAT B 19 febrer
IMPORTANT:
APUNTS EPISODIS HISTÒRICS DE LA
PLAÇA DEL DIAMANT
2n BAT A Per dijous 9 de novembre EL PRIMER ACTE!
....................................................................................
ERRORS BÀSICS DE LLENGUA
a) Els vostres errors
b) Frases per corregir
c) TEORIA ACCENTUACIÓ I EXERCICIS
d) FITXA REPÀS ACCENTUACIÓ I ACCENTS OBERTS I
TANCATS 1
e) Prova abril: correcció lingüística. Feu-la si voleu
aprovar
ADRECES ORIENTACIÓ I TÈCNIQUES D'ESTUDI:
JUNTA DE ANDALUCÍA: APRENDER A ESTUDIAR
PRIMERA AVALUACIÓ
CONTINGUTS EXAMEN D’OCTUBRE
A)
PROVA DE NIVELL / FULL D’INTERFERÈNCIES
B)
UNITAT 1
1.
DEFINICIÓ DE COMUNICACIÓ.
2.
ELEMENTS/
FACTORS DE LA COMUNICACIÓ.
3.
LES FUNCIONS
LINGÜÍSTIQUES
4.
EL LLENGUATGE
HUMÀ
5.
CLASSES DE
SIGNES
Pàg. 13: ex. 1.1./ 1.3
Pàg.14 TOT
Pàg. 18: ex. 1.15/ 1.16/1.18
Pàg. 19: ex. 1.20/ 1.21 (Oral)
Treballs escrits a lliurar durant l’avaluació:
Presentació del text, l’autor i la idea general del text de la prova de
nivell i del text “Les paraules primeres” (Unitat 1)
EL RESUM D’UN TEXT (PRESENTACIÓ DEL TEXT, IDEA GENERAL,
IDEES SECUNDÀRIES)
EXEMPLE
Petita teoria de l'eslògan, de Joan
Fuster (PÀG.45)
Al text Petita
teoria de l'eslògan, Joan Fuster destaca el paper central que juga
l'eslògan en el món de la publicitat de la nostra societat eminentment
consumista. També analitza la naturalesa i la composició de l'eslògan, el
defineix com: “Una frase breu, lapidària, afirmativa o invitadora: aquesta és
l'essència de l'eslògan”. A continuació afirma que les claus perquè un eslògan
tingui èxit són dues: en primer lloc, s'ha de repetir de manera assídua en els
mitjans de comunicació i, en segon lloc, ha de ser curt perquè el consumidor el
memoritzi fàcilment.
Finalment
compara l'eslògan amb el refrany d'origen popular i estableix una analogia
entre els dos, ja que comparteixen la brevetat, el ritme i l'aparença de
veritat. Fuster opina que actualment l'eslògan ha substituït el paper que
tenien els refranys en la societat d'anys enrere, abans que la publicitat ho
impregnés tot.
ATENCIÓ CAL
FER SERVIR ELS VERBS “DICENDI” PER PRESENTAR LES PARAULES DE L’AUTOR: explica,
presenta, anota, afirma, nega, comenta, defensa, opina, valora, està d’acord,
no està d’acord amb, etc.
CONTINGUTS EXAMEN NOVEMBRE (Unitats 2-3)
A) PROVA DE NIVELL / FULL D’INTERFERÈNCIES
UNITAT 2
1. LA LITERATURA: VERITAT I MENTIDA
2. TIPOLOGIA TEXTUAL (I): LA DESCRIPCIÓ, LA NARRACIÓ, LA CONVERSA, EL TEXT RETÒRIC.
3. LES FUNCIONS LINGÜÍSTIQUES (Unitat 1) en els tipus de textos.
Activitats del llibre: pàg. 25 tot / pàg. 29: ex. 2.17, 2.18, 2.21.
Materials: dues fotocòpies amb textos diversos
ORTOGRAFIA DIJOUS: pàgs. 318, 319, 320
Activitats del llibre: pàg. 25 tot / pàg. 29: ex. 2.17, 2.18, 2.21.
Materials: dues fotocòpies amb textos diversos
ORTOGRAFIA DIJOUS: pàgs. 318, 319, 320
UNITAT 3
1.TIPOLOGIA TEXTUAL (II): L'EXPLICACIÓ, L'ARGUMENTACIÓ, LA INSTRUCCIÓ, LA PREDICCIÓ.
2.LES FUNCIONS LINGÜÍSTIQUES (Unitat 1) en els tipus de textos.
Activitats del llibre: pàgs. 42-43: ex. 3.20.
1.TIPOLOGIA TEXTUAL (II): L'EXPLICACIÓ, L'ARGUMENTACIÓ, LA INSTRUCCIÓ, LA PREDICCIÓ.
2.LES FUNCIONS LINGÜÍSTIQUES (Unitat 1) en els tipus de textos.
Activitats del llibre: pàgs. 42-43: ex. 3.20.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada